Zelo zahtevna plezalno-planinska pot na Lisco

Resnično nisem pričakovala, da bom v Posavju naletela na tako simpatično ferato. Veliko sem že slišala o ferati na Lisco, vendar se mi v tisti konec ni kaj posebej mudilo. Naj že takoj na začetku povem, da je ta pot primerna tudi za začetnike, saj se je možno lepo izogniti težjim odsekom ferate in lepo počasi napredovati po lažji poti vse do vrha. Super izlet, ki ga boste zaključili v Tončkovem domu na Lisci.

Vstop v ferato je strm, a lepo zavarovan. | FOTO: Damijan Kovač

Lisca – izletniški biser Posavja

Slabih 1000 metrov visoka Lisca je tudi sicer izjemno priljubljena izletniška točka severno od Sevnice, kjer je lahko še posebej čez vikende precejšnja gneča. Na vrhu, nedaleč stran od Tončkovega doma, je postavljen vremenski radar, ki je viden že od daleč.

Ferata je bila opremljena v čast 110. obletnici ustanovitve Posavske podružnice Slovenskega planinskega društva in je bila odprta junija leta 2015. Zahtevna zavarovana pot je speljana čez pet plezalnih delov in praktično vsakega od njih se lahko obhodi po potki. Sproti se tako lahko odločite, katere dele boste splezali in katere izpustili. Prav zato je primerna tudi za manj izkušene in začetnike, saj je izjemno dobro opremljena z jeklenico, skobami, klini in stopi. Glede na izkušnje in telesno pripravljenost si lahko prav vsak obiskovalec sam in sproti prilagaja težavnost.

Pogled z vrha prvega dela ferate. | FOTO: Damijan Kovač

Kako do ferate?

Od Sevnice nadaljujete pot proti Planini pri Sevnici in po približno 5 kilometrih pri vinski kleti Mastnak zavijete levo proti Lisci. Nadaljujete nekaj kilometrov proti naselju Cerje – pot je tukaj zelo dobro označena, ob cesti pa boste videli smerokaze do urejenega parkirišča. Če je le mogoče, avto parkirate tukaj in se nato naprej po cesti odpravite peš. Po nekaj minutah hoje po asfaltirani cesti boste videli rdečo tablo, na kateri bo pisalo Ferata Lisca, in pot nadaljujete levo v gozd. Po gozdnati poti boste hodili še približno 10 minut, nato vas čaka vstop v ferato, pri katerem se levo nato pot nadaljuje po Pastirčkovi poti.

Prehod v levo | FOTO: Damijan Kovač

Opis ferate

Vstop v ferato je povsem vertikalna stena, ki je lepo opremljena z gostimi skobami in jeklenico. Prvi del je skupaj dolg približno 20 metrov. Sledi kratek prehod po travnati potki, ob tem se moramo držati leve, da pridemo do začetka drugega dela ferate. Sledi lep vzpon v drugem delu, nič težkega, potem sledi ponovno pot in prehod v levo ter navzgor. Predzadnji del je približno 10 metrov visok stolp, ki se konča s prečudovito razgledno točko.

Pot boste nato nadaljevali peš po skalnatem grebenu in lepo urejeni potki ter gozdnih stopnicah, vse do vstopa v zadnji in najtežji del ferate, ki ga lahko obhodite po levi strani.

Podatki o ferati Lisca:

Zahtevnost: B/C (spodnji del), zadnji odske D/E
Skupna dolžina: 370 metrov, od tega je 120 metrov plezalnega dela in 250 metrov prehodov in poti
Čas plezanje: 40 minut
Opremljenost poti: jeklenica, skobe, klini, stopi

Koordinate parkirišča: 46.063042, 15.284596
Koordinate začetka ferate: 46.0658, 15.2872

To je v resnici najbolj zabaven del ferate, saj je vstop v ta del res zahteven in hkrati tudi najtežji – poteka namreč le po jeklenici, brez skob in klinov. Le na vrhu je tu in tam kakšna skoba, malo za pomoč. Rahlo previsno pot boste preplezali izključno tisti, ki ste močni v rokah, saj se je treba kar dobro potegniti na roke in stisniti moči.

Ključni in najtežji del ferate je rahel previs, opremljen z jeklenico. | FOTO: Damijan Kovač

V skali so manjši stopki, vendar je treba lepo stopiti, da vas bodo zadržali. Začetniki in tisti, ki se tega dela ferate ne upate lotiti, ga boste lahko obhodili. Ko boste splezali ta del ali se vključili z obhodne poti na zadnji del ferate, bo sledil prehod v desno in nato takoj iztek ferate čez manjši previs. Ocena zadnjega dela ferate je sicer D/E, vendar glede na izkušnje, ki jih imam recimo iz sosednje Avstrije, zadnjemu delu ne bi dala takšne ocene, pač pa D. Samo plezanje je bistveno lažje tudi recimo od Spodnjega plota na Zelenici, ki je ocenjena z oceno E.

Še zadnji prehod v desno, ki mu sledi izstop iz ferate. | FOTO: Damijan Kovač

Takoj na vrhu sta lesena klopca in razgledna točka, od tukaj pa kakšno minuto hoje do Tončkovega doma, kjer lahko tudi med tednom kaj dobrega pojeste in se osvežite oziroma ogrejete v hladnih dneh. Ferata je vsekakor super poligon za trening in učenje ter pridobivanje izkušenj za visokogorje.

Moram pohvaliti opremljevalce, ki so se resnično potrudili, da ferato opremijo karseda varno in tako, kot mora biti. Res je, da bi ferata ponekod kar precej pridobila na težavnosti, če bi bilo skob in stopov manj, vendar se zdi odločitev, da je pot bolje opremljena, na mestu. Tako je bolj prijazna tudi manj izkušenim in manj močnim feratarjem.