Stroškovnik in tritedenski načrt potovanja po Braziliji

Trije tedni so relativno malo časa za tako veliko državo, kot je Brazilija, zato vam toplo priporočam, da vsaj približno načrtujete, kaj želite videti in početi. Rezervirajte si notranje lete, ostalo lahko še vedno prilagajate sproti. To vam bo prihranilo veliko energije in skrbi.

Znameniti kip Kristusa Odrešenika na hribu Corcovado | FOTO: Tadeja Magdič

Brazilija spada med dražje južnoameriške države, Rio de Janeiro pa je najdražje mesto na tem kontinentu. Svoj popotniški proračun boste tako morali prilagoditi, še posebej, če boste v Brazilijo potovali v času pustnega karnevala, takrat namreč cene poskočijo visoko v nebo. Spodaj prilagam moj stroškovnik za tritedenski obisk Brazilije, ki vključuje vse, razen hrane in daril. Sama sem potovala od konca januarja do 20. februarja, torej v času karnevala.

STROŠKOVNIK

1. Stroški pred odhodom:

• Letalska karta: 512 €
  • Cepljenje: 35 €
  • Turistično zavarovanje: 35 €
  • Popotniški vodniček: 19 €
  • Prevoz do letališča: 40 €
  • Tablete proti malariji (v primeru odhoda v Amazonijo): 30 €
  • Hostel v Riu de Janeiru za prvih 7 nočitev v karnevalskem času: 220 € (bančno nakazilo in plačilo prek spleta Hostelworldu (skupaj: 980 BR)

SKUPAJ: 861 €

2. Prevoz po državi:

• Notranji leti: Sao Paolo– Floripa: 120 €; Floripa–Rio de Janeiro: 168 €
  • Nočni avtobus Rio de Janeiro–Belo Horizonte: 130 BR oz. 30 €
  • Nočni avtobus Três Corações–Sao Paolo: 90 BR oz. 20 €

SKUPAJ: 338 €

3. Ostalo:

• Karta za vstop na sambodrom: 130 € oziroma 580 BR (vstopnico lahko prek spleta kupite na njihovi uradni spletni strani)
  • Vstopnine: gondola na Sugarloaf, vlak na Corcovado in ogled kipa Kristusa Odrešitelja, vsi turistični ogledi so odvisni od tega, kaj si želimo, med drugim so na voljo recimo tudi vodeni ogledi favel za približno 20 €
  • Nočitve: stanejo med 15 in 25 € na noč, v času karnevala poskočijo za 4- do 6-krat. Nočitve za celotno potovanje, vključno z bivanjem v času karnevala, so me stale približno 500 €. Pa še to, nočitev si morate v času pustnega karnevala rezervirati vsaj en mesec prej.

SKUPAJ: 650 €

STROŠKI CELOTNEGA POTOVANJA: 1.850 €

Obisk stadiona Maracanã | FOTO: osebni arhiv

1.–9. dan: RIO DE JANEIRO

Ogled svetovno znanih znamenitosti, uživanje v karnevalskih pouličnih zabavah in pohajkovanje po mestu, druženje in obisk znamenitega sambodroma.

Escadaria Selarón – ena od znamenitosti Ria de Janeira | FOTO: osebni arhiv

Ogled mesta: s kabinsko žičnico sem se povzpela na Sugarloaf oziroma Sladkorni stožec, obiskala sem goro Corcovado, na vrhu katere stoji znameniti kip Kristusa Odrešenika, obiskala sem mestni park Urca pod vznožjem Sladkornega stožca, kjer sem plezala z lokalnimi plezalci, obiskala sem znameniti nogometni stadion Maracanã, se peljala skozi favele, se spuščala po vrvi z mostu Mirante das Canoas in obiskala lokalni zapor za kriminalce iz favel.

Na vmesni postaji do vrha Sladkornega stožca | FOTO: Tadeja Magdič

V nedeljo sem si ogledala tekmovanje samba šol, dogajanje na znamenitem sambodromu namreč predstavlja vrhunec karnevalskega dogajanja v Braziliji.

Naslednji večer pa sem že sedela na nočnem avtobusu za Belo Horizonte.

10.–13. dan: BELO HORIZONTE, MINAS GERAIS

Zgodaj zjutraj sem prispela v Belo Horizonte, glavno mesto zvezne brazilske države Minas Gerais. V hostlu sem spoznala dve Brazilki, Fabiano in Kelry, ki sta prišli v mesto na poulični karneval. Skupaj z njima sem se naslednji dan udeležila rajanja na eni od lokalnih povork.

Rajanje na ulični povorki v brazilski družbi | FOTO: osebni arhiv

Tretji in četrti dan sem šla skupaj z Mariano plezat v Sabara in v lokalni plezalni center.

14. dan: TRÊS CORAÇÕES

Fabiana in Kelry sta me povabili, da grem z njima najprej v mesto Três Corações, kjer smo eno noč prespale pri Fabiani. Mesto je znano predvsem kot rojstno mesto enega najboljših brazilskih nogometašev Peléja.

15. in 16. dan: SÃO THOMÉ DAS LETRAS

Skupaj z njima sem nato dva dni preživela v hipijevskem mestu, imenovanem São Thomé das Letras in njegovi okolici.

Slapovi blizu mesteca São Thomé das Letras | FOTO: Tadeja Magdič

Ogledi: skupaj smo obiskale slapove Cacheira Vale das Borboletas (Waterfall Valley of the Butterflies), sončni zahod smo pričakale nad mestom v kamniti piramidi, ki nudi izjemen razgled na okolico, jedle pa smo v lokalni restavraciji Restaurante da Sinha.

Po krajši vrnitvi v Três Corações sem se z nočnim avtobusom odpreljala do San Paola, od tam zjutraj odletela na otok Florianopolis na jugu Brazilije.

17.–20. dan: OTOK FLORIANOPOLIS

Florianopolis oziroma krajše Floripa je kraj, ki si ga želi obiskati vsak Brazilec. Tja sem odpotovala, ker mi je tako svetovala Fabiana.

Za konec potovanja poležavanje na eni od plaž Floripe | FOTO: Flavia Carlini

Ogledi otoka: plaža Lagoinha do Leste (Praia de Lagoinha do Leste), ki velja za eno najlepših na otoku, obiskala sem naselje Pantano do Sul, kjer je znamenita ribja restavracija Bar and Restavurante Frutos de Mar Arante, znana po listkih, ki jih puščajo obiskovalci, in okusni morski hrani, obiskala sem še plaži Praia do Moçambique in Praia da Galheta.

21. dan:  RIO DE JANEIRO

Zadnji dan v Riu de Janeiro sem preživela v družbi Felipeja in Andreja, še enga plezalca, s katerim sem šla plezat na Sladkorni stožec.

Vzpenjanje na vrh Sladkornega stožca malo drugače | FOTO: Andre Luiz Gomes

22. dan: VRNITEV DOMOV

Zgodaj zjutraj sem nato z letališča v Riu de Janeiru poletela nazaj proti Evropi, saj sem imela letalsko karto v in z istega mesta. Če bi sedaj še enkrat organizirala potovanje v Brazilijo, bi si povratni let organizirala iz kakšnega drugega brazilskega mesta.

NAMESTITVE

Cene namestitev v hostlih se gibljejo med 15 in največ 25 € na noč, odvisno od osebnih zahtev. Spala sem v hostlih in tako imenovanih pousadah, med katerimi mi je bil najbolj pri srcu Laranja Mecanica hostel v Belo Horizonteju. Spodaj so navedeni hostli, v katerih sem bivala med potovanjem, zraven podajam tudi svoje ocene, pri čemer je 5 moja najboljša ocena.

Nočitve:

• Rio de Janeiro: Rio Rickers Hostel*** (nočitev stane od 13 do 61 € na noč; cena je bila v času karnevala občutno višja, hostel ima izjemno lokacijo, prijazne in ustrežljive lastnike, ki ti z veseljem pomagajo pri organizaciji in z informacijami, vsi govorijo dobro angleško, ima pa hostel premalo kopalnic glede na število gostov, higiena je občasno malo šepala)
  • Belo Horizonte: Laranja Mecanica hostel***** (srednje dobra lokacija, zelo čisto in prijazni ter ustrežljivi lastniki, ki govorijo angleško)
  • Sao Tomei des Letras: manjša pousada***  (izjemna lokacija v središču mesteca, relativno čisto)
  • Florianopilis: Floripa Sunset Backpackers hostel*** (dobra lokacija, izjemno dobri zajtrki, slabša čistoča, preveč ljudi v eni sobi, gostje niso upoštevali večerne ure za mir)
  • Rio de Janeiro: El Misti Rio***  (16 € na noč, izjemna lokacija, preveč ljudi v eni sobi)